Ako rozvíjať digitálne zručnosti zamestnancov? Testujeme nové školiace moduly
TREXIMA testuje školiace moduly na rozvoj digitálnych zručností 55+ v rámci projektu IntegrAGE. Viac v našom článku.

Minulý mesiac mala naša spoločnosť TREXIMA Bratislava možnosť pilotne zrealizovať školenie na tému mentoring a reverzný mentoring. Aj v máji sme v tejto aktivite pokračovali a uskutočnili sme školenie na tému rozvoj digitálnych zručností zamestnancov. Testovanie nových školiacich modulov je realizované v rámci medzinárodného projektu IntegrAGE, ktorý sa zameriava na podporu adaptácie a integrácie pracovnej sily vo veku 55+ na trhu práce.
Školenie na rozvoj digitálnych zručností, ktoré sa uskutočnilo 23. mája 2025, prebiehalo v hybridnej forme – účastníci sa zúčastnili buď osobne v priestoroch spoločnosti TREXIMA Bratislava alebo online cez platformu MS Teams.
Pozvanie prijali zástupcovia štátnej správy a samosprávy, odborových zväzov, inštitúcií vzdelávania dospelých, ako aj samotní zamestnávatelia.
Školenie zahájil Pavol Hudec, ktorý účastníkom predstavil projekt IntegrAGE a jeho výstupy, ktoré si možno pozrieť na nasledovnej stránke: linktr.ee/IntegrAGE.
V ďalšej časti sa Jozef Krabáč venoval témam digitálnej transformácie, rámcu digitálnych kompetencií pre občanov, významu celoživotného vzdelávania, digitálnej inklúzii a podpore kultúry vzdelávania. Osobitný priestor dostala aj zástupkyňa ministerstva školstva, ktorá informovala o novom zákone o vzdelávaní dospelých (č. 292/2024). Na záver tohto bloku sme zaradili interaktívnu aktivitu, počas ktorej sa účastníci snažili identifikovať hlavné dôvody, prečo sa ľudia rozhodujú pre ďalšie vzdelávanie – a naopak, čo im v ňom najčastejšie bráni. Odpovede boli rôznorodé, no často prekvapivo trefné a podnetné.
Michal Hrnčiar následne predstavil skúsenosti spoločnosti TREXIMA Bratislava so vzdelávaním svojich zamestnancov, ktoré sa realizovalo na základe výzvy ministerstva práce v roku 2022 („Rozvoj zručností na podporu trhu práce“). V závere tejto časti mali účastníci za úlohu identifikovať vzdelávacie potreby vo svojej organizácii.
Pred obednou prestávkou sme s účastníkmi prešli zaujímavé slovenské i zahraničné webové stránky ponúkajúce online kurzy. Záver bloku bol venovaný úlohe, v rámci ktorej účastníci vybrali poskytovateľa kurzov a hľadali možnosti vzdelávania v identifikovaných oblastiach z predchádzajúcej časti školenia.
Po chutnom obede sme si spolu sadli k počítačom, aby sme vyplnili samohodnotiaci nástroj pre oblasť technologických zručností, ktorý bol vyvinutý v rámci projektu IntegrAGE (satool.ujep.cz).
Záverečný blok patril téme ako zrealizovať vzdelávanie vo firme, počas ktorého bola odprezentovaná Kotterova metodológia 8 krokov na vedenie zmien.
Školenie sme ukončili spoločným kvízom, ktorý priniesol zábavu aj zdravú dávku súťaživosti. Víťaz z ministerstva práce si za skvelý výkon aj rýchle reflexy odniesol sladkú odmenu 😊